domingo, 11 de marzo de 2012

ÀNALISI DEL CURRÍCULUM DE L'ETAPA DE PRIMÀRIA

Amb aquesta graella manada a classe pel professor després d'haver-nos explicat els continguts del tema 6, podem trobar la finalitat i l'objectiu, a més de parlar sobre la funció de cada artícle del decret de la Conselleria d'Educació en l'etapa de primària:

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
Aquest decret constituïx el desplegament per a l’educació primària del que disposa el títol de la Llei Orgànica, per la qual s’estableixen les ensenyances mínimes de l’Educació Primària.
Este decret s’ha d’implantar a centres docents públics i privats de la Comunitat Valenciana que, degudament autoritzats, impartisquen ensenyances d’educació primària
Article 3. Finalitat de la Primària
L’educació  primària té la finalitat de proporcionar a l’alumnat una educació que li permeta refermar el seu desenrotllament personal i el seu propi benestar, adquirir les habilitats culturals bàsiques relatives a l’expressió i comprensió oral, a la lectura i a l’escriptura en valencià i en castellà.
També tindrà com a finalitat preparar l’alumnat per a cursar amb aprofitament l’educació secundària obligatòria.
Article 4. Objectius de l’etapa
Conèixer i apreciar els valors i les normes de convivència.
Desenrotllat hàbits de treball individual i d’equip, d’esforç i de responsabilitat en l’estudi.
Desenrotllar una actitud responsable i de respecte pels altres.
Conèixer, comprendre i respectar els valors de la nostra civilització, les diferències culturals..
Adquirir, almenys una llengua estrangera.
Valorar la higiene i la salut, valorar als animals i a les plantes.
Fomentar la educació viària i el respecte a les normes per a previndre els accidents de trànsit.
Article 5. Competències bàsiques
Encara que aquestes competències bàsiques s’han d’adquirir en finalitzar l’ensenyança bàsica, l’educació primària ha de contribuir a la consecució d’estes a través de les distintes àrees en què s’organitza.
Article 6 Àrees de coneixe.ment
Les àrees que s’han de cursar són: coneixement del medi natural, social i cultural; educació artística; educació física; castellà; valencià; llengua estrangera i matemàtiques.
L’ensenyança de la religió s’ha d’impartir en tots els cursos de l’etapa.
En quint curs s’impartirà a més l’àrea d’Educació per a la ciutadania i els drets humans.
Article 8. Avaluació dels aprenentatges
L’avaluació dels aprenentatges ha de ser contínua i global, i tindre en compte el seu progrés en el conjunt de les àrees del currículum.
Els mestres han de avaluar l’alumnat tenint en compte els objectius específics i els coneixements  adquirits en cada una de les àrees.
A més tenim que la conselleria d’educació és la que estableix els criteris sobre el procés d’avaluació de l’alumnat i sobre les decisions que se`n deriven d’este procés.
Finalment, els mestres han d’avaluar, a més dels processos d’aprenentatge de l’alumnat, els processos d’ensenyança i la seua pròpia pràctica docent.
Article 12. Autonomia dels centres
En els centres docents han de desplegar i completar el currículum establert en este decret, així con les mesures d’atenció a la diversitat establides per la conselleria competent en matèria d’educació, adaptant-les a les característiques de l’alumnat.
Per tal d’afavorir el dret a l’estudi de tot l’alumnat, el claustre i l’equip directiu propiciaran un clima ordenat i cooperatiu entre tots els membres de la comunitat educativa.
Els centres podran adoptar experimentacions, plans de treball, formes d’organització o ampliació de l’horari escolar en els termes que establisca la conselleria competent en matèria d’educació.
Article 13. Avaluació de l’etapa
La conselleria competent en matèria d’educació podrà realitzar avaluacions externes a tot l’alumnat en finalitzar qualsevol dels cicles de l’educació primària.
Els centres utilitzaran els resultats de les avaluacions que es realitzen per a organitzar les mesures de reforç dirigides a garantir que tot l’alumnat aconseguisca les corresponents competències bàsiques.
Les avaluacions de l’etapa permetran analitzar, valorar i reorientar les distintes actuacions educatives.

1 comentario: